Reklama

Jak nauczyliśmy maszyny liczyć i myśleć za nas? Część 10: pamięć flash i pendrive

Prawdziwym przełomem w dziejach informatyki było wprowadzenie na rynek pamięci masowych czysto elektronicznych, bez żadnych ruchomych elementów.

Publikacja: 21.10.2021 21:00

Jak nauczyliśmy maszyny liczyć i myśleć za nas? Część 10: pamięć flash i pendrive

Foto: Adobe Stock

W poprzednim odcinku tego cyklu („Rzecz o Historii", 1 października 2021 r.) pisałem o pamięciach masowych dla komputerów wykorzystujących wirujące dyski – twarde albo elastyczne. Jednak wszystkie urządzenia, w których poza elektroniką występują urządzenia mechaniczne (w tym przypadku napędy konieczne do kręcenia dyskami), są z natury zawodne. Mechanika psuje się nieporównanie częściej i nieporównanie łatwiej niż elektronika. Dlatego prawdziwym przełomem w dziejach informatyki było wprowadzenie pamięci masowych czysto elektronicznych, bez żadnych ruchomych elementów.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Historia
Muzeum Getta Warszawskiego nie chce tramwaju z gwiazdą Dawida
Historia
Konspiratorka z ulicy Walecznych. Historia Izabelli Horodeckiej
Historia
Alessandro Volta, rekordzista w dziedzinie odkryć przyrodniczych
Historia
Pierwsi, którzy odważyli się powiedzieć: „Niepodległość”. Historia KPN
Historia
Kiedy w Japonii „słońce spadło na głowę”
Reklama
Reklama