[srodtytul]Stuka – niszczyciel czołgów[/srodtytul]
Samoloty Ju-87 Stuka pomimo pewnych niedostatków ujawnionych podczas bitwy o Anglię pozostały w służbie do końca wojny. Odegrały istotną rolę zwłaszcza na froncie wschodnim, przyczyniając się m.in. do zdobycia twierdzy sewastopolskiej. Jednym z najbardziej spektakularnych sukcesów bombowców nurkujących Ju-87 było zatopienie w 1941 roku pancernika „Marat” (osiadł na dnie portu w Kronsztadzie), a dokonał tego najsłynniejszy as sztukasów – Hans Urlich Rudel.
Pilna potrzeba zwiększenia potencjału przeciwpancernego armii niemieckiej sprawiła, że ostatnia seryjnie produkowana wersja samolotu – Ju-87G – przeistoczyła się z bombowca w maszynę szturmową, której zasadniczym uzbrojeniem były dwa 37 mm działa (Bordkanone 3,7 cm) zamontowane w podskrzydłowych gondolach. Nie była to nowa armata, ale broń wykorzystywana dotychczas jako przeciwlotnicza (Flak 18 3,7 cm). Okazała się nad wyraz skuteczna, a przeciwpancerne pociski z wolframowym rdzeniem wystrzeliwane z prędkością 850m/s łatwo radziły sobie, o ile były celne, z pancerzem rosyjskich czołgów – często tam, gdzie był najsłabszy, czyli na górze kadłuba i wieży.
Samolot napędzany był rzędowym, 12-cylindrowym silnikiem Jumo 211J i osiągał prędkość maksymalną 314 km/h. Zasięg wynosił 320 km. Junkersa Ju-87G zaczęto opracowywać w 1942 roku, a w większej liczbie (kilkadziesiąt sztuk) wziął udział w bitwie kurskiej, w której wykorzystano łącznie kilkaset sztukasów. To właśnie na tej maszynie – niszczycielu czołgów, Rudel zniszczył najwięcej wozów bojowych, ponoć w czasie całej wojny 519 radzieckich tanków i dział samobieżnych, wykonując łącznie 2530 lotów bojowych. Pilot z rysunku ma na sobie standardowy, jednoczęściowy kombinezon letni (K So/34), wykonany z mocnej bawełny i ważący 1,7 kg. Zapinano go na zamek błyskawiczny z charakterystycznym niesymetrycznym rozcięciem. Kieszenie umiejscowione były w ten sposób, aby zapewnić swobodny dostęp przy założonej uprzęży od spadochronu. Kombinezon zakładano na właściwy mundur polowy, w tym wypadku jest to popularna w Luftwaffe krótka bluza lotnicza (Fliegerbluse) z wykładanym kołnierzem, dwoma kieszeniami w stanie, zapinana na guziki kryte listwą.
Na głowie sukienna furażerka lotnicza (Fliegermütze) z godłem państwowym w wersji Luftwaffe. Na nogach buty lotnicze wykonane ze skóry i materiału, ocieplane, zapinane na zamek błyskawiczny umiejscowiony z boku i dwa paski z klamerkami.