Jak nauczyliśmy maszyny liczyć i myśleć za nas? Część 35: Rozwój nawigacji w internecie

Lawinowy wzrost liczby podmiotów korzystających z internetu wymusił stworzenie odpowiednich narzędzi do odnajdywania informacji w szybko rosnących wirtualnych zasobach. Tak narodziła się era przeglądarek internetowych

Publikacja: 17.11.2022 21:00

Jak nauczyliśmy maszyny liczyć i myśleć za nas? Część 35: Rozwój nawigacji w internecie

Foto: shutterstock

Dwa wcześniejsze felietony publikowane w tym cyklu opisywały rozwój internetu od strony sprzętowej. Opowiedziałem, jak powstała idea sieci niemającej żadnego centralnego punktu, jak powstawały skuteczne protokoły przesyłania wiadomości, wyszukiwania domen, routery do kierowania ruchem itp. Natomiast rosnąca liczba podmiotów korzystających z internetu (osób prywatnych i instytucji) spowodowała konieczność tworzenia narzędzi do odnajdywania potrzebnych informacji w ich szybko rosnących zasobach. O historii rozwoju tych narzędzi opowiem w tym felietonie.

Pozostało 95% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Historia
Zaprzeczał zbrodniom nazistów. Prokurator skierował akt oskarżenia
Historia
Krzysztof Kowalski: Kurz igrzysk paraolimpijskich opadł. Jak w przeszłości traktowano osoby niepełnosprawne
Historia
Kim byli pierwsi polscy partyzanci?
Historia
Generalne Gubernatorstwo – kolonialne zaplecze Niemiec
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Historia
Tysiąc lat polskiej uczty