Audycja Historyczna Roku

Tylko do 15 czerwca można zgłaszać filmy dokumentalne i audycje radiowe w II edycji konkursu „Audycja Historyczna Roku”.

Aktualizacja: 02.06.2014 15:10 Publikacja: 02.06.2014 15:03

Konkurs organizowany od ubiegłego roku przez Instytut Pamięci Narodowej ma na celu promowanie twórczości radiowej i telewizyjnej związanej z najnowszą historią Polski (1939 - 1989). Jury, w skład którego wchodzą historycy oraz uznani dziennikarze radia i telewizji, ocenia zgłoszenia w kategoriach „Wydarzenie”, „Losy” i „Historia regionalna”.

Do I edycji konkursu zgłoszono 22 filmy i 51 radiowych audycji dokumentalnych. Grand Prix Prezesa IPN w kategorii „Wydarzenia” (10 tys. zł) zdobyła audycja Magdy Grydniewskiej i Katarzyny Michalak z Polskiego Radia Lublin pt. „Zawieszka z Sobiboru”.

W kategorii „Losy” nagrodę imienia Prezydenta Ryszarda Kaczorowskiego (8 tys. zł) otrzymała Jolanta Rudnik z Polskiego Radia Koszalin za audycję zatytułowaną: „Czarny temat  Regina”. Nagrodę główną w kategorii „Historia regionalna” (5 tys. zł) zdobyła Agnieszka Czarkowska z Polskiego Radia Białystok za audycję „Moja ciotka Zyta”.

Wyróżnienie specjalne Jury i nagrodę w wysokości 3 tys. zł zdobył film dokumentalny Jarosława Mańki i Macieja Grabysy „Święty ogień”.

Szczegółowe informacje na temat konkursu są na stronie: www.ipn.gov.pl

Nominacje do finału Konkursu (po pięć w każdej kategorii) zostaną ogłoszone 25 października. Ogłoszenie wyników Konkursu nastąpi 26 listopada 2014 r.

Zgłoszenia należy dostarczyć w zamkniętej kopercie na adres: Oddział Instytutu Pamięci Narodowej - Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu w Białymstoku, ul. Warsztatowa 1A, 15-637 Białystok, z dopiskiem Ogólnopolski Konkurs na Audycję Historyczną Roku.

Historia
Paweł Łepkowski: „Największy wybuch radości!”
Historia
Metro, czyli dzieje rozwoju komunikacji miejskiej Część II
Historia
Krzysztof Kowalski: Cień mamony nad przeszłością
Historia
Wojskowi duchowni prawosławni zabici przez Sowietów w Katyniu będą świętymi
Historia
Obżarstwo, czyli gastronomiczne alleluja!
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku