Reklama

USA: 66 proc. milenialsów nie wie, czym było Auschwitz

Spośród ponad 1300 pytanych Amerykanów 41 procent nie wie, czym był Auschwitz. Wśród milenialsów nie wie tego 66 procent.

Aktualizacja: 17.04.2018 21:54 Publikacja: 17.04.2018 18:08

USA: 66 proc. milenialsów nie wie, czym było Auschwitz

Foto: Fotorzepa, Piotr Guzik

amk

Badanie przeprowadzono na zlecenie Konferencji Roszczeniowej (The Conference on Jewish Material Claims Against Germany, Claim Conference), reprezentujących Żydów w ich staraniach o odszkodowania za straty poniesione podczas wojny.

 

W ramach badań spytano 1350 dorosłych Amerykanów o ich wiedze na temat Holokaustu i antysemityzmu. 

Spośród wszystkich badanych 41 procent odpowiedziało, że nie wie, czym był obóz koncentracyjny Auschwitz Birkenau.

Gdy analizie poddano odpowiedzi  na to samo pytanie uczestniczących w badaniu milenialsów, czyli osób urodzonych podczas wyżu demograficznego lat 80. i 90. XX wieku, okazało się, że aż dwie trzecie z nich - 66 procent nie potrafiło udzielić prawidłowej odpowiedzi.

Reklama
Reklama

22 procent milenialsów w ogóle nie słyszało o zagładzie Żydów podczas II wojny światowej lub nie jest pewnych, czy o Holokauście słyszało - to dwa razy większy odsetek, niż wśród starszych ankietowanych.

W przeciwieństwie do wiedzy historycznej, milenialsi są świadomi istnienia antysemityzmu we współczesnych Stanach Zjednoczonych. 68 procent z nich twierdzi, że zauważa przejawy antysemityzmu, a 58 proc. twierdzi, że w USA jest wielu lub bardzo wielu neonazistów.

93 proc. spośród badanych uważa, że informacje na temat Holokaustu powinny być przekazywane w szkole, a 58 procent jest zdania, że brak takiej wiedzy jest realnym zagrożeniem dla przyszłości świata, w której Holokaust może się powtórzyć.

Historia
W Kijowie upamiętniono Jerzego Giedroycia
Historia
Pamiątki Pierwszego Narodu wracają do Kanady. Papież Leon XIV zakończył podróż Franciszka
Historia
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte dla zwiedzających. Po 20 latach budowy
Historia
Kongres Przyszłości Narodowej
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Historia
Prawdziwa historia agentki Krystyny Skarbek. Nie była polską agentką
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama