Reklama

Jak nauczyliśmy maszyny liczyć i myśleć za nas? Część 23. Historia programowania obiektowego

W połowie lat 60. XX wieku w środowiskach informatyków zaczęła dojrzewać idea, że dane trzeba chronić. Postanowiono chować je w niedostępnych z zewnątrz „kapsułach”, gdzie jedynymi procedurami, które mogą na tych danych wykonywać określone działania, będą elementy owej „kapsuły”.

Publikacja: 12.05.2022 21:00

Jak nauczyliśmy maszyny liczyć i myśleć za nas? Część 23. Historia programowania obiektowego

Foto: Stock Adobe

We wcześniejszych odcinkach tej serii felietonów pisałem o różnych językach programowania. Przy okazji omawiania niektórych spośród tych języków pojawiało się stwierdzenie, że są to języki obiektowe. Nie było przy tym miejsca na wyjaśnienie, czym właściwie jest obiektowość i jaką drogę przebyła ta metoda myślenia o programach od ogólnej koncepcji do realizacji we współczesnych narzędziach programowania. Tę lukę wypełni dzisiejszy felieton.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Historia
Kongres Przyszłości Narodowej
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Historia
Prawdziwa historia agentki Krystyny Skarbek. Nie była polską agentką
Historia
Niezależne Zrzeszenie Studentów świętuje 45. rocznicę powstania
Historia
Którędy Niemcy prowadzili Żydów na śmierć w Treblince
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Historia
Skarb z austriackiego zamku trafił do Polski
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama