Reklama

Dowcip żydowski

Aktualizacja: 15.09.2008 20:37 Publikacja: 15.09.2008 14:14

W przedziale

kolejowym jedzie dwóch słynnych rabinów. Mijają godziny, obaj wielcy mędrcy nie zamienili ze sobą ani słowa.

– Panowie rabini, obaj jesteście słynnymi cadykami – zagaduje jeden z pasażerów. – Myślałem, że będę świadkiem jakiejś ciekawej dyskusji między wami, a wy nie zamieniliście przez całą drogę ani słowa. Jak to jest?– Widzi pan – odpowiada jeden z rabinów. – On jest wielki rabin i ja jestem wielki rabin. On wszystko wie i ja wszystko wiem. To co my jeszcze mamy ze sobą dyskutować?

Pewien bogacz

poczuł, że zbliża się kres życia, i sporządził testament. Wszystkie przedsiębiorstwa, fabryki i sklepy zapisał synowi, który był nierobem i hulaką. Drugiemu, statecznemu i pracowitemu, zostawił tylko knajpę. Zdumionym przyjaciołom tak wyjaśnił powody swej decyzji:– Jeśli knajpę przeznaczyłbym dla syna hulaki, to wraz z koleżkami przepiłby ją w krótkim czasie. Jeśli zostawię mu cały majątek, to hulaka będzie go przepijał w jedynej w mieście knajpie swego brata. Wkrótce mój pracowity syn stanie się właścicielem całego majątku. A że jest dobrym człowiekiem, to i bratu nie da zginąć.

Reklama
Reklama

Dwóch biedaków

zwiedza cmentarz. Zatrzymali się właśnie przed wspaniałym grobowcem znanego bogacza Mendelsohna. Jeden z nich, cmokając z zachwytu, zwraca się do drugiego:

– Widzisz, to się nazywa życie.

(na podst. „Mądrości żydowskich”, zebrał, tłumaczył i opracował Aleksander Drożdżyński, Warszawa 1960)

Historia
Kongres Przyszłości Narodowej
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Historia
Prawdziwa historia agentki Krystyny Skarbek. Nie była polską agentką
Historia
Niezależne Zrzeszenie Studentów świętuje 45. rocznicę powstania
Historia
Którędy Niemcy prowadzili Żydów na śmierć w Treblince
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Historia
Skarb z austriackiego zamku trafił do Polski
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama