[srodtytul]B-52 Stratofortress[/srodtytul]
Ofensywa bombowa nad Wietnamem była imponująca; B-52 zrzuciły w czasie tej kampanii większą łączną masę bomb niż samoloty bombowe podczas II wojny. Maszyna zaprojektowana została jako bombowiec strategiczny do przenoszenia głowic nuklearnych (cztery bomby) i była najcięższym i najdroższym samolotem w historii; weszła do służby w amerykańskich siłach powietrznych w 1956 roku. Jednocześnie dzięki licznym modernizacjom B-52 okazał się jednym z najdłużej pozostających w linii. Napęd stanowiło osiem silników odrzutowych, załoga składała się z pięciu ludzi.
Wersję D przystosowano do przenoszenia konwencjonalnych bomb; w wewnętrznych komorach znajdowały się 84 bomby o wadze 227 kg, natomiast na podskrzydłowych węzłach dodatkowe 24 o masie 340 kg każda. Łącznie było ponad 40 tys. kg śmiercionośnego ładunku. W celach obronnych samolot wyposażono w kierowaną radiolokacyjnie wieżyczkę z czterema nkm 12,7 mm. Prędkość maksymalna wynosiła 925 km/h (na dużej wysokości), zasięg 11 861 km, a pułap praktyczny 13 700 m. B-52 w wersjach D i H przystosowano z kolei do przenoszenia kierowanych pocisków powietrze-ziemia służących do niszczenia stanowisk obrony przeciw- lotniczej; dodatkowo B-52H wyposażono w znakomite sześciolufowe obrotowe działko Vulcan kal. 20 mm zamiast nkm.Oczywiście każda z kolejnych wersji ulepszana była także pod kątem awioniki; zaawansowane systemy do zakłócania stacji radiolokacyjnych oraz zestawy radiolokacyjne do nawigacji i bombardowania czyniły z boeinga doskonałą broń. Wszystkie strącone nad Wietnamem B-52 zniszczone zostały na skutek ognia z ziemi.
[srodtytul]AK-47 kontra M16[/srodtytul]
AK-47 został przyjęty na uzbrojenie Armii Czerwonej w 1949 roku i bez wątpienia stanowił kontynuację idei wyznaczonej przez rewolucyjny niemiecki StG44, choć nie był, jak chcą niektórzy, jego kopią (np. inny sposób ryglowania). Działał na zasadzie odprowadzania gazów prochowych przez boczny otwór w lufie; gazy te działały na tłok połączony z suwadłem, które z kolei uruchamiały mechanizm zamka. Zasilany był z 30-nabojowego magazynka łukowego. Nabój 7,62 x 39 oceniany jest bardzo dobrze i chwalony za dużą moc obalającą.