[srodtytul]Świat[/srodtytul]
14 września 1939 roku Igor Sikorski w Stratford w stanie Connecticut dokonał pierwszego lotu próbnego na prototypie śmigłowca własnej konstrukcji VS-300 (S-46), nad którym pracował od początku lat 30. Ten pionier w zakresie budowy samolotów i śmigłowców urodził się w 1889 roku w Kijowie. Studiował w Akademii Morskiej w Petersburgu, politechnikach w Kijowie i Paryżu. Przed pierwszą wojną światową stał się czołowym konstruktorem lotniczym w Rosji. W 1911 roku na samolotach własnej konstrukcji ustanowił kilka rekordów Rosji i świata, m.in. w prędkości.
W 1913 roku zbudował pierwszy samolot czterosilnikowy na świecie, znany później jako Ilia Muromiec. Po rewolucji wyemigrował do Francji, w końcu osiadł w USA, gdzie stworzył własną firmę konstruktorską. Początkowo budował samoloty, ale w latach 30. skupił się na śmigłowcach (prace koncepcyjne nad tego typu maszynami prowadził jeszcze w Rosji). 13 maja 1940 roku Sikorski na śmigłowcu VS-300 (z silnikiem 75 KM i pojedynczym wirnikiem z trzema łopatami) ustanowił śmigłowcowy rekord świata w długości lotu: godzina, 32 minuty i 26 sekund. W następnych latach dzięki zamówieniom wojskowym wytwórnia śmigłowców Sikorskiego stała się największą w USA.
[srodtytul]Europa[/srodtytul]
7 września wojska francuskie wtargnęły na terytorium Niemiec pomiędzy Renem a Mozelą na froncie o długości 30 km. Były to części 3., 4. i 5. Armii, które w następnych dniach zostały wzmocnione 11 dywizjami piechoty oraz jednostkami czołgów i artylerii. Trzy dni zajęło im dotarcie do pierwszych umocnień Linii Zygfryda, położonych od 5 do 20 km od granicy. Jednak nie podjęto prób jej sforsowania.