Reklama

Google. Historia internetowego giganta

4 września 1998 r. dwóch studentów Uniwersytetu Stanforda założyło firmę, która wkrótce zawładnęła nie tylko wirtualnym światem. Co ciekawe, znana dziś wszystkim użytkownikom internetu nazwa wyszukiwarki powstała przez przypadkowy błąd w zapisie.

Publikacja: 10.12.2020 21:00

Amerykanin Lawrence E. Page i Rosjanin Sergey Brin, założyciele Google’a, pozują w serwerowni firmy

Amerykanin Lawrence E. Page i Rosjanin Sergey Brin, założyciele Google’a, pozują w serwerowni firmy w Mountain View

Foto: Kim Kulish/Corbis/Getty Images

Pomysł stworzenia narzędzia, które pomoże ludziom w odnajdywaniu potrzebnych informacji w gąszczu powiązanych hipertekstowo (przez odnośniki) stronic internetowych, wyszedł od dwóch doktorantów słynnego Uniwersytetu Stanforda. Byli to Amerykanin Lawrence E. Page oraz Rosjanin Sergey Brin. Obaj młodzi ludzie wymyślili narzędzie informatyczne, które automatycznie (ale według bardzo dobrze przemyślanych reguł) nadawało stronom w internecie wartości liczbowe będące miarami ich jakości. Stworzony algorytm na początku nazwali BackRub, ponieważ jego działanie opierało się na zliczaniu tak zwanych backlinks, czyli połączeń („linków”) do ocenianej strony od innych stron internetowych. Zasada była prosta, ale okazała się genialna: analizowana strona WWW powinna być uznana za tym ważniejszą, im więcej innych stron korzysta z jej zawartości.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Historia
Jak się zaczął i skończył Skype
Historia
Paweł Łepkowski: Okupacyjne fantazje Hitlera
Historia
Języki na wymarciu. Co pomoże im przetrwać - dzieci czy AI?
Historia
Kim naprawdę był Hans Kloss
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Historia
Jakie tajemnice skrywa jeszcze więzienie przy Rakowieckiej w Warszawie
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama