Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 07.01.2021 17:13 Publikacja: 07.01.2021 15:22
Foto: AdobeStock
Jedna z gdańskich restauracji kupiła stary holownik parowy, aby pływał z turystami po Motławie. Nie jest to odosobnione przedsięwzięcie, na świecie zapanowała bowiem moda nie tylko na stare samochody, porcelanę, meble, ale także na stare statki. A ponieważ o żaglowcach można raczej tylko pomarzyć, po prostu fizycznie już nie istnieją (poza muzealnymi okazami), pozostają parowce – wprawdzie nieliczne, ale wciąż jeszcze fizycznie istnieją.
PortalMorski.pl poinformował, że szczecińska Morska Stocznia Remontowa Gryfia wycofała z przetargu prom „Gryfia" – najstarszy w Polsce pływający statek. „Pro publico bono" wzięło górę nad „pro domo sua". Statek jest zbyt stary, aby pływał. I nie chodzi tu o problemy technicznie, lecz o to, że wysokość ubezpieczenia takiej jednostki przekroczyłaby granice zdrowego rozsądku.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Ludzkie szczątki znaleźli na terenie zamkniętego kilka lat temu aresztu śledczego przy ul. Rakowieckiej w Warsza...
Ukradziony w czasie II wojny światowej przez niemieckich żołnierzy pierścień króla Zygmunta I Starego jest w nie...
Jednym z najsłynniejszych na świecie zabytków jest Regalskeppet, szwedzki okręt królewski Vasa, eksponowany w Sz...
Dla wikingów urządzanie się na Grenlandii było przedsięwzięciem na miarę kolonizacji Księżyca – już choćby z pow...
Akta odtajnione niedawno przez Główne Archiwum Policji ujawniają nieznane fakty o napadzie na konwój przed warsz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas