Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 20.02.2008 11:44 Publikacja: 20.02.2008 11:44
Foto: EAST NEWS
Były to niewielkie (do 30 m długości), płytko zanurzone, zwrotne żaglowce o mocnej budowie, gładkim poszyciu i wyporności od 50 do 200 ton. Posiadały zwykle dwa lub trzy maszty. Na ożaglowanie składały się trzy trapezowate żagle poprzeczne umieszczane na dwóch przednich masztach i skośny tzw. łaciński żagiel na tylnym maszcie bądź wyłącznie żagle skośne. Karawele przepływały do 15 mil włoskich (22 km) na godzinę, zabierały załogę składającą się z 3060 ludzi. Uzbrajano je w kilka lub kilkanaście armat. Przestronne ładownie i uzbrojenie sprawiały, iż miały charakter na wpół kupiecki, na wpół wojenny.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Pierwowzorem filmowego agenta J - 23 mógł być sowiecki agent Artur Ritter - Jastrzębski, ale równie dobrze James...
Odpowiedzialny biznes przechodzi kolejną ewolucję związaną z nowymi wymaganiami regulacyjnymi. Tym razem celem jest strategiczna transformacja pozwalająca na skuteczną ochronę środowiska i praw człowieka. Jak odpowiedzieć na te wyzwania?
Ludzkie szczątki znaleźli na terenie zamkniętego kilka lat temu aresztu śledczego przy ul. Rakowieckiej w Warsza...
Ukradziony w czasie II wojny światowej przez niemieckich żołnierzy pierścień króla Zygmunta I Starego jest w nie...
Jednym z najsłynniejszych na świecie zabytków jest Regalskeppet, szwedzki okręt królewski Vasa, eksponowany w Sz...
Dla wikingów urządzanie się na Grenlandii było przedsięwzięciem na miarę kolonizacji Księżyca – już choćby z pow...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas