Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Spodziewano się dużych zysków i dlatego starających się o koncesję było wielu, a jednym z nich – Leopold Kronenberg. Konflikt między Blochem a stryjem jego żony wybuchł ze zdwojoną siłą. Nie przebierano w środkach, żeby pozbyć się konkurencji. Kronenberg, aby skompromitować Blocha, zamówił u Józefa Ignacego Kraszewskiego książkę. „Roboty i prace. Sceny i charaktery współczesne” pisane były w odcinkach i drukowane w prasie warszawskiej, a w 1875 r. ukazały się w formie książkowej. Przedstawiony w niej czarny charakter Płocki to Bloch, książę Werndorf zaś odpowiadać miał Kronenbergowi i był postacią zdecydowanie pozytywną. Bloch walczył o to, aby grupa Kronenberga nie miała w planowanym przedsięwzięciu większych korzyści od pozostałych akcjonariuszy. I walkę tę przegrał. Zarząd kolei utrzymał zasady podziału przyszłych zysków niekorzystne dla mniejszości akcjonariuszy. Kronenberg triumfował i zachęcony tym usiłował jeszcze pokrzyżować Blochowi plany zorganizowania Towarzystwa Południowo-Zachodnich Dróg Żelaznych.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Ludzkie szczątki znaleźli na terenie zamkniętego kilka lat temu aresztu śledczego przy ul. Rakowieckiej w Warsza...
Ukradziony w czasie II wojny światowej przez niemieckich żołnierzy pierścień króla Zygmunta I Starego jest w nie...
Jednym z najsłynniejszych na świecie zabytków jest Regalskeppet, szwedzki okręt królewski Vasa, eksponowany w Sz...
Dla wikingów urządzanie się na Grenlandii było przedsięwzięciem na miarę kolonizacji Księżyca – już choćby z pow...
Akta odtajnione niedawno przez Główne Archiwum Policji ujawniają nieznane fakty o napadzie na konwój przed warsz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas