Szloszet jeme ha-hagbala - trzy dni miesiąca siwan – trzeci, czwarty i piąty – były już wspomniane w biblijnej Księdze Wyjścia (19,10 – 13). Szloszet jeme ha-hagbala (hebr. dosł. trzy dni ograniczenia) upamiętniają trzy dni przygotowań przed otrzymaniem przez Mojżesza od Boga dziesięciorga przykazań na górze Synaj. Temu z kolei przymierzu z Bogiem (hebr. Brit, jid. Bris) poświęcone jest święto Szawuot (hebr., właściwie Chag ha-Szawuot; jid. Szwues) obchodzone kolejnego, szóstego dnia miesiąca siwan. Obok swego rolniczego charakteru – uczczenia pierwszych zbiorów pszenicy – Szawuot ma przypominać o nadaniu ludowi Izraela Tory na górze Synaj (hebr. matan Tora) oraz fakt, że Żydzi są narodem wybranym przez Boga na stróża prawa, z czego wynikają szczególne związki i relacje między tym ludem i Stwórcą. Zarazem jest to umowa między Bogiem a pojedynczym człowiekiem czy wszelkim stworzeniem, której przedmiotem jest zachowanie pokoju (ładu). Jest to idea stanowiąca centralne pojęcie judaizmu, a za jego pośrednictwem także chrześcijaństwa. Szloszet jeme ha-hagbala poprzedzające Szawuot celebruje się obecnie tylko w tych gminach żydowskich, w których zabronione jest zawieranie małżeństw podczas omeru. W czasie trwania tych trzech dni, podobnie jak w Lag ba-Omer (33. dzień liczenia omeru) i w Rosz Chodesz (hebr. Początek Miesiąca), dozwolone są śluby.
(na podst. „Polskiego słownika judaistycznego”, Warszawa 2003)