Trzeci, czwarty i piąty noszą natomiast nazwę Szloszet jeme(j) ha-hagbala (hebr. dosł. trzy dni ograniczenia) i upamiętniają czas przygotowań przed otrzymaniem przez Mojżesza od Boga Dziesięciorga Przykazań. Szóstego dnia siwan zaczyna się z kolei święto Szawuot (hebr., właściwie Chag ha-Szawuot, jid. Szwues), czczące pierwsze zbiory zbóż, głównie pszenicy, ale i pamięć o nadaniu ludowi Izraela Tory na górze Synaj (hebr. matan Tora). Święto to jest również przypomnieniem, że Żydzi są narodem wybranym, co jednak nie oznacza wywyższenia ich nad inne ludy czy jakichkolwiek przywilejów. Wręcz przeciwnie, zdaniem jednej z przypowieści midraszowych nakłada na nich większą odpowiedzialność za uczynki przed bożym trybunałem. W takim towarzystwie ważnych dni początku miesiąca siwan drugi dzień Jom ha-Mejuchas niczym by się nie wyróżniał, gdyby nie fakt, że przypada zawsze tego samego dnia tygodnia co Jom Kipur (hebr., także Jom ha-Kipurim, Dzień Pojednania/Przebłagania). Uznano więc i ten dzień za świąteczny, choć nie obchodzi się go w żaden wyjątkowy sposób.

[i](na podst. „Polskiego słownika judaistycznego”, Warszawa 2003)[/i]