Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 20.06.2014 17:03 Publikacja: 20.06.2014 09:41
Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek
Wszystkie roboty ziemne związane z budową centralnego odcinka II linii metra prowadzone były pod nadzorem archeologów. Odnaleziono kilka bardzo cennych zabytków.
Do najciekawszych odkryć historycy zaliczają znalezienie fragmentów pierwszej Warszawskiej Fabryki Drożdży. Odkryto je w połowie kwietnia 2012 r. Operator koparki wyciągnął z ziemi puszkę, w której znajdowało się wydanie „Kurjera Warszawskiego" z 30 marca 1912 roku wraz z kamieniem węgielnym pod budowę tej fabryki. Zgodnie z zachowanym odręcznym protokołem fabryka Binental i S-ka miała powstać przy ul. Przyokopowej 8. Znalezisko to zostało przekazane konserwatorowi zabytków i trafiło do Muzeum Warszawy. W tym samym miejscu znaleziono też fragmenty pieca z kominem tej fabryki. W innym miejscu robotnicy natrafili także na XIX-wieczną cembrowinę studni.
Ukradziony w czasie II wojny światowej przez niemieckich żołnierzy pierścień króla Zygmunta I Starego jest w nie...
Jednym z najsłynniejszych na świecie zabytków jest Regalskeppet, szwedzki okręt królewski Vasa, eksponowany w Sz...
Dla wikingów urządzanie się na Grenlandii było przedsięwzięciem na miarę kolonizacji Księżyca – już choćby z pow...
Akta odtajnione niedawno przez Główne Archiwum Policji ujawniają nieznane fakty o napadzie na konwój przed warsz...
„Gobi ma w sobie żarliwość modlitwy i martwy chłód przekleństwa” – napisał jakiś kronikarz, a my, którzy od kilk...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas