Wystawa powstała z okazji 25 rocznicy Mszy Pojednania, która odbyła się 12 listopada 1989 r. na terenie byłego majątku rodziny von Moltke w Krzyżowej. Podczas Mszy Pojednania przekazany został znak pokoju – przez Tadeusza Mazowieckiego, pierwszego niekomunistycznego premiera Polski oraz kanclerza Helmuta Kohla. Msza w Krzyżowej stała się symbolicznym gestem pojednania polsko-niemieckiego.
Wystawa ma charakter plenerowy i znajduje się na terenie odnowionego zespołu pałacowego w Krzyżowej, siedziby Fundacji „Krzyżowa" dla Porozumienia Europejskiego. Ma formę labiryntu zakończonego amfiteatralną przestrzenią z symbolicznym stołem na środku.
Obrazy prowadzą przez dzieje relacji polsko-niemieckich od 1 września 1939 r. do 12 listopada 1989 r. Pierwszy etap to II wojna światowa, niemieckie zbrodnie na Polakach i krzywdy, jakich doznała w wyniku wojny ludność niemiecka. Następnie wystawa pokazuje czas wrogości w stosunkach polsko-niemieckich, trwający do połowy lat 60. Druga część to dzieje pojednania. Przełom związany był z inicjatywami chrześcijańskimi w Polsce i w Niemczech, przede wszystkim z listem biskupów polskich do niemieckich z 1965 r. Mowa jest m.in. o Bensberger Kreis, o Akcji Znaków Pokuty i o dialogu prowadzonym przez środowiska Znak i Klub Inteligencji Katolickiej. Następnie poruszony jest temat normalizacji stosunków polsko-niemieckich i współpracy środowisk opozycyjnych Polski i NRD w latach 70. i 80., o roli Solidarności i niemieckiej pomocy w stanie wojennym.
W trzeciej części prezentowane są portrety postaci, które miały szczególne znaczenie w procesie pojednanie (m.in. abp Bolesława Kominka, Tadeusza Mazowieckiego, Stanisława Stommy, teolog i twórcy Znaków Pokuty Güntera Särchena oraz opozycjonisty z NRD Ludwika Mehlhorna). Czwarta część to przestrzeń, gdzie na zewnętrznej ścianie przedstawione są wydarzenia 1989 r., a na wewnętrznej obraz Tadeusza Mazowieckiego i kanclerza Helmuta Kohla z Mszy Pojednania. Ponadto pokazane są wydarzenia, które nastąpiły później, w tym przemówienie ministra Władysława Bartoszewskiego w Bundestagu.
Na ścianach zostało umieszczonych szereg haseł i tytułów odnoszących się do wyzwań i problemów, jakie napotykamy dzisiaj w stosunkach polsko-niemieckich. Wszystkie części ekspozycji złożone są z blaszanych elementów (pokrytej rdzą stali), na które naniesione są obrazy i graffiti.