Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 01.09.2015 10:57 Publikacja: 31.08.2015 21:07
Foto: Fotorzepa, Piotr Guzik
W sobotę w portalu internetowym „Rzeczpospolitej" napisaliśmy, że w ofercie jednego ze sklepów w Gliwicach znalazły się fototapety przedstawiające piece krematoryjne i obozowe prycze z KL Dachau, bramy wejściowe do niemieckich obozów koncentracyjnych Auschwitz i Buchenwald, obozowe wieżyczki strażnicze, płoty z drutów kolczastych. Tapeta z bramą wejściową do obozu w Auschwitz została opisana jako: „obóz śmierci w Polsce".
Przeciwko takim praktykom ostro zaprotestował Instytut Pamięci Narodowej.
„W ostatnich dniach Biuro Edukacji Publicznej IPN stanowczo protestowało przeciwko wykorzystywaniu w reklamie wódki zdjęcia ofiar komunistycznego systemu totalitarnego. Niestety, okazało się, że podobne praktyki są częstsze" – napisał w przesłanym do nas stanowisku historyk dr Andrzej Zawistowski, dyrektor Biura Edukacji Publicznej Instytutu Pamięci Narodowej.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Przy powstającym Muzeum Getta Warszawskiego nie zostanie ustawiony zrekonstruowany wagon tramwajowy, który jeźdz...
Wywiadowczyni Armii Krajowej, sanitariuszka i łączniczka w Powstaniu Warszawskim, odznaczona Orderem Virtuti Mil...
W 1799 r. Alessandro Volta przeprowadził serię eksperymentów, umieszczając w naczyniach napełnionych wodą morską...
Co najmniej kilkanaście rzeczy Konfederacja Polski Niepodległej (KPN) zrobiła jako pierwsza. Albo jedyna. Wszyst...
Przed 80 laty ludzkość po raz pierwszy w dziejach została skonfrontowana z porażająco niszczycielską siłą bomby...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas