Nora Ney, przedwojenna femme fatale

Nazywała się Sonia Nejman, ale wraz z rozpoczęciem kariery filmowej przeobraziła się w Norę Ney. Choć chętnie udzielała wywiadów, a publiczność interesowała się jej życiem osobistym, to umiała zadbać o swój medialny wizerunek kobiety tajemniczej.

Aktualizacja: 19.09.2019 17:13 Publikacja: 19.09.2019 16:42

Nora Ney jako Dżemila, żona szejka, w scenie z Adamem Brodziszem, Marią Bogdą i Witoldem Contim w fi

Nora Ney jako Dżemila, żona szejka, w scenie z Adamem Brodziszem, Marią Bogdą i Witoldem Contim w filmie „Głos pustyni” (1932 r.)

Foto: NAC

Nie była klasyczną pięknością, ale okrągła twarz, duże, acz wąskie usta i wydatny nos nie przysłaniały jednak jej największego atutu: oczy miała pełne wyrazu, a spojrzenie ogniste, chmurne, skrzące się śmiechem lub zmysłowe – w zależności od uczuć, jakie chciała wyrazić. Najlepiej sprawdzała się w rolach kobiet targanych skrajnymi emocjami, zdradzanych i porzucanych, a w każdym razie takie postaci najczęściej grała. Zresztą trzeba przyznać, że tych ról wcale nie było tak wiele. W sumie zagrała w 12 filmach, w latach 20. ubiegłego wieku głównie role drugoplanowe w niemych melodramatach, dopiero w następnej dekadzie dostawała od reżyserów ciekawsze propozycje, dzięki czemu zyskała rozgłos i uznanie widzów.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Historia
Obżarstwo, czyli gastronomiczne alleluja!
Historia
Jak Wielkanoc świętowali nasi przodkowie?
Historia
Krzyż pański z wielkanocną datą
Historia
Wołyń, nasz problem. To test sprawczości państwa polskiego
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Historia
Ekshumacje w Puźnikach. Po raz pierwszy wykorzystamy nowe narzędzie genetyczne