"Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym dekady

Najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym dekady w Polsce została "Rzeczpospolita". W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 199,5 tys. razy. Raport przygotował Instytut Monitorowania Mediów.

Publikacja: 09.05.2024 16:46

"Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym dekady

Foto: Gremi Media SA

Na drugiej pozycji wśród tytułów prasowych znalazła się Gazeta Wyborcza, do której dziennikarze odwoływali się 162,2 tys. razy. Podium zamknął Super Express z liczbą 112,5 tys. wzmianek.

Instytut Monitorowania Mediów

Zestawienie TOP 5 uzupełniają Fakt (100,2 tys. powołań) i Dziennik Gazeta Prawna (97,4 tys. cytowań).

Od lewej: Cezary Szymanek, zastępca redaktora naczelnego "Rzeczpospolitej" oraz redaktor naczelny "P

Od lewej: Cezary Szymanek, zastępca redaktora naczelnego "Rzeczpospolitej" oraz redaktor naczelny "Parkietu", Radek Kucko, członek zarządu Gremi Media SA, Monika Ezman, członek zarządu IMM, dyrektor Centrum Zarządzania Jakością i Działu Analiz, Michał Szułdrzyński, zastępca redaktora naczelnego "Rzeczpospolitej" oraz Tomasz Pietryga, zastępca redaktora naczelnego "Rzeczpospolitej".

Rzeczpospolita

- Choć od lat eksperci wieszczą upadek mediów drukowanych, to tytuły prasowe niezmiennie cieszą się dużym zaufaniem nie tylko czytelników, ale także innych mediów – zauważa Monika Ezman, Członkini Zarządu, Dyrektorka Centrum Zarządzania Jakością i Działu Analiz w IMM, która od samego początku czuwa nad metodologią badania.

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe dekady

Rzeczpospolita za sprawą 199,5 tys. cytowań znalazła się również na czołowej pozycji w zestawieniu mediów o profilu ekonomiczno-biznesowym. Kolejne miejsce należy do Dziennika Gazety Prawnej, do informacji którego dziennikarze w minionej dekadzie odwoływali się 97,4 tys. razy. Podium zamyka portal Money, który uzyskał 35,2 tys. wzmianek.

Instytut Monitorowania Mediów

Raport IMM: Najbardziej opiniotwórcze media dekady

Z kolei pierwsze miejsce w ogólnym rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów dekady w Polsce zajął Onet. W ostatnich dziesięciu latach redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się "Rzeczpospolita".

Instytut Monitorowania Mediów

Najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne dekady

TVN24 za sprawą 181,8 tys. wzmianek zwycięża w rankingu najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych dekady. Drugie miejsce należy do Polsat News, który w latach 2014-2023 cytowano 111,4 tys. razy, a trzecia pozycja do redakcji TVN, na którą media powoływały się 91,2 tys. razy.

Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe dekady

Najbardziej opiniotwórczą stacją radiową dekady jest RMF FM. W latach 2014-2023 inne media odwoływały się do podawanych przez nią informacji 209,1 tys. razy. Radio ZET znalazło się na drugim miejscu zestawienia z liczbą 110,3 tys. cytowań. Miejsce trzecie należy do Programu I Polskiego Radia, który wzmiankowano 56,6 tys. razy.

Najbardziej opiniotwórcze media internetowe dekady

W latach 2014-2023 najczęściej cytowanym medium internetowym był Onet. Redakcja odnotowała 236,6 tys. wzmianek w innych mediach. Druga pozycja należy do Wirtualnej Polski, która uzyskała 191,7 tys. odwołań. Czołową trójkę zamyka Interia z liczbą 75,5 tys. powołań.

Czytaj więcej

"Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki dekady

Wprost otwiera zestawienie najbardziej opiniotwórczych tygodników i dwutygodników dekady. Redakcja w latach 2014-2023 była cytowana 31,1 tys. razy. Drugie miejsce zajmuje tygodnik Sieci z liczbą 26 tys. wzmianek. Ostatnie miejsce w zestawieniu TOP 3 należy do redakcji Do Rzeczy, do informacji której odwoływano się 22,9 tys. razy.

Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki i dwumiesięczniki dekady

Pierwsze miejsce wśród najczęściej cytowanych miesięczników i dwumiesięczników minionej dekady należy do miesięcznika Forbes. Do treści publikowanych na łamach pisma inne media odwoływały się 14,6 tys. razy. Na drugim miejscu uplasowały się Perspektywy z liczbą 11,6 tys. wzmianek. Trzecia pozycja należy do dwumiesięcznika Press, który cytowano 7,9 tys. razy.

Najbardziej opiniotwórcze media regionalne dekady

Radio Kraków dzięki liczbie 7,9 tys. cytowań jest najbardziej opiniotwórczym medium regionalnym ostatnich dziesięciu lat. Na drugim miejscu uplasowała się Gazeta Krakowska, którą wzmiankowano 7,5 tys. razy. Ostatnie miejsce w zestawieniu TOP 3 mediów regionalnych należy do redakcji Radia Gdańsk, na którą powoływano się 7,1 tys. razy.

Raport IMM

Raport Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce tworzony jest co miesiąc na podstawie analizy materiałów z monitoringu prasy, radia, telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiają się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Instytut Monitorowania Mediów prowadzi badanie nieprzerwanie od września 2003 r.

Badanie dotyczące dekady 2014-2023 przeprowadzono na podstawie ponad 3,1 mln przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych (do 2018 roku badanie nie uwzględniało cytowań w portalach). Zakres czasowy analizy: 1 stycznia 2014 – 31 grudnia 2023 roku.

Na drugiej pozycji wśród tytułów prasowych znalazła się Gazeta Wyborcza, do której dziennikarze odwoływali się 162,2 tys. razy. Podium zamknął Super Express z liczbą 112,5 tys. wzmianek.

Zestawienie TOP 5 uzupełniają Fakt (100,2 tys. powołań) i Dziennik Gazeta Prawna (97,4 tys. cytowań).

Pozostało 94% artykułu
Media
TVP: Musimy negocjować z poszkodowanymi za rządów PiS
Media
Rosyjskie media zakazane w Unii. Sankcje na największe agencje i gazety
Media
„Eras Tour” Taylor Swift może dać brytyjskiej gospodarce prawie mld funtów
Media
Raport z festiwalu w Cannes. Kina straciły miliardy widzów
Media
Izraelski rząd walczy z Al-Dżazirą. „To propagandowe ramię Hamasu”
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?